Selasa, 20 Oktober 2009

TEROPONG KENGKAWAN LAMA

Banyak pengalaman manis semasa di MPBP dulu. Namun kemanisan pengalaman itu kian terhapus oleh kesibukan dan haluan masing-masing. Julai 1996 bermulalah destinasi dan kehidupan aku dan kawan-kawan sebagai seorang guru. Ada yang tercampak ke kampung halaman, nun jauh di pedalaman atau perkampungan orang asli..... tapi rasanya ramai yang tercampak ke kampung halaman masing-masing termasukla aku....( Bo, la siapa lagi.... ). Antara rakan yang boleh dikatakan rapat macam burhan, husni, man sesungut, asri jalil masih dapat berhubung lagi. sesekali aku ada juga menjengah ke rumah mereka tak pun terjumpa di USM asri jalil contohnya.... tahun ni 30 nov 2009 insya-allah jumpa lagi.
Ramai kawan di PM1 yang masih aku rindu nak jumpa dan berbual bicara tentang pengalaman masing2. Antaranya yang lelaki: remond. suhaimi, shamsul (pet), faizul, ajak, man sesungut, man fitness, asri, wak jono, apai, husni, yang lain lupa la.... Kawan perempuan pula kalau tak lupa ramai juga antaranya.... jijah, salawati, fatimah, salina saari, kak iza kut, jalmah, rosliza, lina suam, ina cina, ramai aku dah lupala bur.... tapi kalau salawati dan fatimah aku tak lupa... dia cukup baik dgn aku.... ingat waktu PPL di Gunung Belumut kan.....Nantila kalau aku jumpa buku MPBP aku cuba contact kawan2 dan suruh join blog ni.... aku harap kawan2 kita takla goblog sangat.... dunia dah moden tapi kenapa agaknya kita selesa duduk bawah tempurung dan tunggu saja apa yang akan berlaku..... Bravo bur.... kalau kau ada scanner tu kau scan la gambar kawan2 dan publish kat blog ni.... aku tak ada scan so kau jangan la jadi goblog pula... kau kan guru ict... lainla aku ... ajor kh, pjk je... kalau buat program fitness bolehla.... satu lagi jangan la malas nak buat catatan baru dalam blog ni.... ok aku chow dulu.... assalamualaikum wbt.

1 ulasan: